Vad händer i höst?

Det vet jag inte! Slut på inlägget..

Nä rå.. Men när jag tänker på vad som händer i höst, är det lite diffust än så länge. Jag har som jag ser det, två alternativ;

- 1; Fortsätta att jobba å gruppboendet som jag precis har börjat på. Jobba lite här, jobba lite där, och samtidigt även läsa Eng. B eftersom jag var för slö för att göra det i gymnasiet. Matte skulle jag även vilja ta, så jag har nog att göra.

- 2; OM jag kommer in på högskolan i Dalarna, acceptera platsen och flytta dit.

Jag tänker såhär.. Jag har kommit fram till att det är inom reklam/pr och media som jag vill jobba. Jag vill få utlopp för min kreativa sida och gärna jobba i ett team. Jag vill kunna skapa och kommer med idér och samtidigt träffa lite människor. Skriva vill jag gärna också göra.. Och pusslar jag ihop alla dom bitarna, så kommer jag fram till att denna utbildning nog kan vara något för mig.

Jag skulle gärna vilja plugga i usa också, men jag måste faktiskt tänka lite taktiskt. Vad kostar en utbildning inom PR där? Svar; ca 600.000 kr. Hur många år av dom fyra som jag pluggar där, får jag läsa mitt nischade ämne? Svar; 2 år. Hur skulle det vara om jag pluggade i Sverige då? Hur mycket skulle det kosta? Svar; ca 200.000 kr. Hur många år av dom 3 åren jag pluggar, får jag läsa mitt nischade ämne? Svar; 3 år. Visserligen är det en upplevelse att plugga i ett annat land.. MEN (nu kommer det stora men'et) Jag måste ju faktiskt väga för och nackdelar.

Dessutom.. Så i den utbildningen som jag kanske kommer att gå här i Sverige (Dalarna) ingår 30 poäng valbara kurser, som jag kan välja att läsa VART jag Vill.. I LA, i Hongkong, i skåne, i Libanon, you name it! Då skulle jag kunna välja att ta dom i Californien (för det är ju dit som jag vill dårå).

Och hey! Kommer jag inte in på det som jag sökt i år, så har jag ett helt år på mig att göra vad jag vill! För jag tror nämligen att Mediaprogrmmet som jag vill gå, bara börjar på hösten. Såå, då skulle jag ju faktiskt kunna åka ett halvår eller så, till USA och bara plugga fristående kurser, hihi! Inom media såklart så att jag skulle få lite smakprov på alltihopa. Och sen komma tillbaka till Swe när programmet börjar igen.

Meen! Just nu väntar jag bara på resultatet.. Kommer jag in eller inte? That is the question. 10 dagar kvar idag.. Nedräkningen pågår.
?

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hej =) tack så jätte mycket för tipset! ska in och söka på en gång! Inte lätt de där med utbildningar hit och dit =) Är allt bra med dej annars? Kram Bea

2011-07-04 @ 21:12:00
URL: http://beatricepedersen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0